Ieder dag een nieuw stukje Wantage en stage - Reisverslag uit Wantage, Verenigd Koninkrijk van Judith Groendijk - WaarBenJij.nu Ieder dag een nieuw stukje Wantage en stage - Reisverslag uit Wantage, Verenigd Koninkrijk van Judith Groendijk - WaarBenJij.nu

Ieder dag een nieuw stukje Wantage en stage

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

06 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Wantage

Hallo allemaal,

Iedere dag ontdekken we een nieuw stukje an Wantage. We vinden steeds meer oude panden. Ik vind het centrum erg mooi ondanks dat er veel auto's staan.

Maandag hebben we het centrum verkend en zijn een paar winkels ingelopen.
De zogeheten 'bargainshops' wat natuurlijk fantastische winkels zijn voor Nederlanders haha.
Daar zagen we onder andere een zingende Justin Bieber tandenborstel en een colafles van maar liefst 3 liter. Natuurlijk konden we het niet laten om daar een gekke foto van te maken.
Daarna zijn we naar New Look gegaan (een soort H&M. Verder hebben we nog wat gekeken naar de mooie huizen die er staan.
Het avondeten van maandag was aardappelen met beef in beer. Er was nog wat over van zondag.

Dinsdag hebben we een lekker luie ochtend gehad en 's middags zijn we naar de plaatselijke kerk gegaan.
Het was super koud, maar ik wilde er graag naartoe. Helaas was de kerk dicht, maar we hebben wel wat mooie kiekjes van de buitenkant kunnen maken. Ook dinsdag zag ik weer allerlei nieuwe gebouwen, waar natuurlijk gelijk een foto van gemaakt moest worden (Japanner stijl hahaha)
Ik heb dinsdag al een leuk cadeautje voor mijn moeder gekocht. Een snijplank met de tekst: Keep calm and chop. Super leuk!
Het avondeten bestond uit een of andere witte vis met pesto, tomaatjes, ongeschilde aardappelen en boerenkool. Dat was best lekker, behalve dat de pesto soms wat te aanwezig was.

's Avonds hebben Anne-Wil en ik een armbandje gemaakt. En zijn we om de belachelijke tijd van half 12 gaan douchen hahaha.

Vandaag was het dan eindelijk tijd om naar stage te gaan. Ik ging met Mags mee die ook op mijn stage school werkt. The Hendreds primary school.
Het is een kleine school met rond de 100 kinderen. Er was natuurlijk een voorstelronde. Ik kreeg meteen complimentjes over mijn Engels. Leuk leuk!!
Daarna ging ik met Mags naar het lokaal. Ik zat bij de 'foundation class' en year one. Dat is vergelijkbaar met de kleuters in Nederland.
Er waren nog 2 stagiaires in de klas en nog een moeder die helpt om de kinderen in hun gymoutfit te hijsen. De kinderen wisten al dat ik kwam en een aantal vroegen of ik Judith was. Ze begonnen meteen over Sinterklaas en Zwarte Piet! Mags (haar zoon woont in Nederland) heeft ze al veel over het Sinterklaasfeest verteld.
's Ochtends hebben alle leerlingen eerst morning assembly. Daar ben ik al even vorgesteld.

Na gym, wat door een gymdocent wordt gegeven, was het tijd voor rekenen. Aftellen van 20 naar 1.
Daarna was het tijd voor pauze. De kinderen gaan dan naar buiten. De speelplaats ziet er echt super mooi uit. Ik zal binnenkort foto's maken.
Op het plein werd ik door 2 jongetjes aangesproken.Ze vroegen zich af hoe het was om in Nederland te wonen haha. Ze vroegen ook of wij ook uniformen dragen, maar dat doen wij dus niet. De kinderen zouden wel erg graag in hun normale kleren naar school willen.

Na de pauze heb ik een groepje begeleid bij het maken van een rekenopdracht. Geld tellen, waar natuurlijkecht geld bij gebruikt werd.
Daarna as het alweer tijd voor de middagpauze.
Alle kinderen eten op school. Ze kunnen kiezen of ze eten van de school willen. De meeste leerlingen hebben zelf hun lunch mee.
Er wordt 's ochtens ook ontbijt aangeboden dus dat is allemaal goed geregeld.

Wat mij opviel was dat de kinderen erg beleefd waren. Als ze langs iemand wilden werd er excuse me gezegd. Heel schattig om dat van die kleintjes te horen :)
Ze zien er echt super schattig uit in die uniformpjes!

Het lokaal ziet er ongeveer hetzelfde uit als de kleuterlokalen in Nederland. Er was een poppenhoek, een verkleedhoek, een verfhoek, een bouwhoek, een themah oek en verschillende taal en telposters aan de muur. Het ziet er erg leuk uit!

We gaan zo eten. Ik ben benieuwd wat er vandaag op het menu staat. Tot nu toe was alles nog in te nemen, behalve de humus. Een Grieks smeersel voor op brood of bij groenten. Dat was echt niet lekker. Ook de marmite was niet lekker, maar daarvan wordt gezegd: 'You either like it or hate it.'

Misschien schrijf ik vanavond nog wel een stukje over.
Vanavond komen er ook weer wat foto's bij :) Dus houd het in de gaten!

Groetjes!

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Wantage

Judith

Actief sinds 01 Feb. 2013
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 7659

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 02 Mei 2013

3 maanden naar Engeland

Landen bezocht: