Stage, Londen en Oxford! Waarschuwing: veel tekst! - Reisverslag uit Wantage, Verenigd Koninkrijk van Judith Groendijk - WaarBenJij.nu Stage, Londen en Oxford! Waarschuwing: veel tekst! - Reisverslag uit Wantage, Verenigd Koninkrijk van Judith Groendijk - WaarBenJij.nu

Stage, Londen en Oxford! Waarschuwing: veel tekst!

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

11 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Wantage

Stage dag 2 (07-02-13)

Vandaag ben ik de hele dag naar stage geweest. Het was erg leuk om te zien dat de kinderen meteen iets over je willen weten.
Er waren vandaag judolessen (die iedere week gegeven worden). Daar werd met een leuk accent over Anton Geesink vertelt haha.
Ik heb vandaag een beetje bij alle klassen gekeken. Mijn dag bestond uit een kijkje nemen bij rekenen (jaar 3), daarna dus judo, daarna geholpen bij creatief schrijven over het maken van wegen in de Middeleeuwen (jaar 3) Dat is nog best pittig als je er nog niets van af weet en de kinderen denken van wel :P, maar ik heb ze gewon gevraagd wat ze er nog van wisten.

‘s Middags heb ik gekeken bij Latijn van jaar 5/6 en daarna bij Frans. Dat lesje Frans kom ik nog wel volgen. Voorstellen en zeggen waar je woont en hoe oud je bent, maar dat Latijn was andere koek. De leerlingen lazen het zo weg. Ze moesten daarna nog wel opzoeken wat alles betekende, maar de uitspraak hebben ze al onder de knie. Daarna was het tijd om naar jaar 2 te gaan en te zien hoe de kinderen leren lezen. Ieder groepje las uit een ander boek. Een boek dat aansluit op hun niveau.
Wat me die dag wel erg is opgevallen is dat tijdens uitleg of bij het begin en einde van de dag, ook na de pauzes, de leerlingen bij hun tafel weg gaan en op het tapijt voor de leraar gaan zitten. Dit vond ik erg gek, omdat we dit in Nederland niet doen. Het is erg leuk om iedere week weer iets nieuws te ontdekken.

Dagje Londen (08-02-13)
Vrijdag moesten we vroeg uit de veren. Er stond een dagje Londen op het programma.
We gingen met de half 8 bus om rond half 11 in Londen aan te komen. We wilden eerst even shoppen dus hebben we dan in Oxford street gedaan. Natuurlijk kon de Primark niet over worden geslagen. Daar hebben we vrij lang rond gekeken. Daarna zijn we nog een aantal andere winkeltjes in gegaan om rond te kijken. Plotseling was er een of ander steegje wat er wel gezellig uit zag dus we namen een kijkje. Wat bleek! Er zat een pleintje achter. Hier hebben we ons brood maar even opgegeten aangezien het, vergeleken met Oxford street, er uitgestorven uit zag. Next up: de Disney store. We zijn alleen maar naar binnen gegaan om foto’s te maken, maar het zag er erg mooi uit. Er was zelfs een kasteel aanwezig in de winkel en overal stonden grote beelden (van plastic haha) van Disney figuren. Het was super mooi om te zien.

Daarna zijn we naar het metrostation gegaan om een kaartje te kopen. Dit ging wat lastig, omdat onze pinpassen niet werden gepakt. Dus maar een gewoon kaartje halen en op naar Piccadilly Circus. Het was super druk in de metro en we moesten ook enkele treinen wachten voordat ook wij als sardientje in een blik gepropt konden worden. Uiteindelijk is het toch goed gekomen. Het was een beetje schemerig dus konden we erg mooie foto’s maken. Al fotograferend zijn we Piccadilly Circus rondgelopen. Daarna zijn we verder gegaan en kwamen zomaar de M&M winkel tegen die 2 jaar geleden nog in de maak was. We hadden al wat trek en deze winkel heeft daar niet veel aan bijgedragen. Die lucht van M&M’s was niet normaal! Stinken! Ik snap niet dat mensen na een bezoekje gelijk wat M&M’s naar binnen slaan :P. Ook hier stonden overal plastic beelden. M&M figuren verkleed als voetballers of als de bewakers van Buckingham Palace. Erg leuk weer om foto’s te maken.
Na dit misselijkmakende bezoekje zagen we dat het Chinatown van Londen al helemaal versierd was voor het Chinees Nieuwjaar. Daar moesten natuurlijk foto’s van gemaakt worden.
Eerst even een gezond broodje naar binnen schuiven (Mc Donalds)
Daarna zijn we even door Chinatown gelopen. Het was erg sfeervol. Nog snel even langs Leicester Square en toen naar de Big Ben en London Eye!
We hebben een paar mooi kiekjes gemaakt. Vooral het licht dat op de gebouwen scheen was mooi!
Na hier nog wat tijd vertoeft te hebben gingen we weer naar huis. De metro was een stuk beter te doen en we gingen op zoek naar de bus naar huis, maar ja waar is die!
Na goed zoeken eigenlijk gevonden. We waren erg moet en de 3 uur lange rit naar huis is niet voorbij gegaan zonder een knippertje hahaha.
We waren rond 12 uur weer thuis. Dat bedje lag echt heerlijk vrijdagnacht.

Lekker uitrusten (09-02-13)
Zaterdag was een echte rustdag! Lekker niksen en foto’s van vrijdag uitzoeken. Helaas zijn een aantal foto’s verdwenen van de heenreis.
Het avondeten bestond uit Chinees van Marks&Spencer. Ik moet zeggen dat ik onze Chinees uit Franeker toch lekkerder vind… Dit was dan ook weer een ‘how to lose your food in 10 minutes’ momentje. Het was helaas niet helemaal goed gevallen.

Zondag 10-02-13)
Vandaag zouden we naar East Hendred (waar mijn stage school is) om de huizen daar te bekijken. Anne-Wil wilde graag naar de kerk dus Mags stelde voor om dat daar te doen. Eenmaal aangekomen bleek de dienst in het dorpje ernaast te zijn. West Hendred. Het was een mooie kerk, maar echt super koud!!!
De dienst was een beetje vreemd, omdat iedereen de gebeden of nou ja die zinnetjes hardop zei. Er was een vrouwelijke priester, dat zie je ook niet erg vaak.
Vanwege de regen zijn we niet meer te voet op pad gegaan, maar heeft Mags ons een stukje in de auto rondgereden. Het ziet er allemaal erg mooi uit!.

De oudste weg van Engeland ligt toevallig net buiten Wantage, waar ik verblijf! Als het wat beter weer is gaan we daar een keer naartoe met zijn allen.
’s Middags kwamen de kinderen en kleinkinderen van Steve en Mags. Ook de ouders van Steve kwamen weer langs. Zij komen iedere week op zondag bij ons logeren.
Het avondeten was een familie diner aangezien de ouders en kinderen van Steve en Mags bleven eten.
’s Avonds hebben Anne-Wil en ik film gekeken. 21 Jump street. Een erg grappige film haha.
Ook hebben we nog wat dingetjes opgezocht over Oxford, omdat we daar maandag naartoe willen.

Maandag (11-02-13)
Vandaag gingen we naar Oxford. We waren er al na 3 kwartier! Eerst even langs de Primark om mijn pyjama om te wisselen. De broek was te kort.
Daarna was het plan om naar het vvv te gaan , maar we zagen steeds allemaal gebouwen die we op de foto wilden hebben. En dus zijn we zelf maar op onderzoek uitgegaan.
We stonden even bij een kerkje ze praten over dat een deel wel erg nieuw leek. Horen we opeens iemand zeggen: Het best oud hoor, het stamt uit 1680. Hahaha super leuk om een Nederlander te treffen!
Daarna zijn we naar Christ Church gegaan. Dit klinkt alsof het een kerk is, maar het is veel meer. Het is ook een college. We zijn er in gegaan en hebben meteen weer als Japanners foto’s gemaakt hahaha!
Het zag er allemaal erg mooi uit en dan te bedenken dat er nog steeds mensen naar school gaan daar! Een van de leuke dingen aan dit college is dat de eetzaal van Harry Potter in dit gebouw is. Natuurlijk wilden ook wij even een kijkje nemen.
Dat kon gelukkig en we waren net op tij, want na ons kwamen kuddes scholieren die iedere foto onmogelijk zouden maken :P
Het ziet er erg mooi uit en het leuke is dat de huidige studenten daar gewoon eten! Wel veel werk voor de mensen die corvee hebben hahahaha.

De binnenplaatsen waren ook erg mooi, maar dat kan ook door de sneeuw komen :P
Nadat we alles uitvoerig hebben bekeken zijn we weer een ander straatje ingedoken. Weer was er van alles ouds te zien. Later hebben we Radcliffe Camera nog gezien. Dat is een ronde bibliotheek. Helaas mogen alleen studenten van Oxford erin. Ook hebben we de bridge of sighs nog gezien. Heel erg mooi!
Voor de volgende keer hebben we al een aantal dingen gespot die we willen bezichtigen dus we hebben nog genoeg te doen.

Deze week zijn de scholen vrij dus heb ik mooi de tijd om zelf ook iets voor school te doen!

Tot de volgende keer maar weer! Toedels, of zoals Ann en ik zeggen Cheerio!!!

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Wantage

Judith