Uitzieken en Wantage verkennen - Reisverslag uit Wantage, Verenigd Koninkrijk van Judith Groendijk - WaarBenJij.nu Uitzieken en Wantage verkennen - Reisverslag uit Wantage, Verenigd Koninkrijk van Judith Groendijk - WaarBenJij.nu

Uitzieken en Wantage verkennen

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

16 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Wantage

Hai hai

Ik ben wat verkouden dus deze week maar even uitzieken.
Wat ik deze week heb gedaan is niet veel haha. Ik heb wat huiswerk gemaakt, maar dat is niet echt leuk als je verkouden bent xD

Anne-Wil en ik hebben ook een aantal films gekeken deze week. Ook een aantal Harry Potter films waar we natuurlijk die leuke eetzaal en de trap in herkenden.

Dinsdag was het shrove Tuesday. Dat is gewoon pannenkoekendag. Dat vond ik geweldig, want ik houd van pannekoeken!!
We hadden 's avonds een pannenkoek met 2 soorten kaas, heel veel siepel (dat is ui voor de niet Friezen ;) ) en spinazie. Dit vulde aardig en na 1 pannenkoek had ik wel genoeg gehad.

Woensdag hebben we de kerk even snel bezichtigd. Ik zeg snel, omdat er die dag soep gegeten kon worden en we vonden het een beetje aso om de hele tijd foto's te maken terwijl de mensen daar rustig probeerden te eten.

Het plan werd dus een andere keer terug gaan naar de kerk. Vlak bij de kerk waren een aantal charity shops. Dat is hier heel anders dan in Nederland. Tenminste ik heb het nog nooit zo gezien. Er zitten ongeveer 6 en misschien nog wel meer van die charity shops in wantage. Je kun daar allerlei tweedehands spullen krijgen en de opbrengst gaat bijvoorbeeld naar de nierstichting. Ontzettend leuke winkeltjes om door de boeken te neuzen. Want ook populaire boeken als twilight staan er voor een pond tussen. Sommige boeken zijn zelfs nog nieuw.
Ik heb 2 boeken gekocht voor het mini bedrag van 3 pond. En het zijn nog nieuwe boeken!
Hartstikke leuk!

Donderdag hebben niets gedaan. Er kwam een mooi valentijns pakketje voor Anne-Wil binnen met een onmogelijke puzzel. Iedereen heeft geprobeert om de blokken eruit te krijgen. Zelfs de kleinsten van de familie!
Uiteindelijk is het mij dan gelukt. Geen idee hoe ik het gedaan heb, maar de blokken zijn eruit waardoor Anne-Wil de tekst in de bukus kon lezen.

Gister (vrijdag) poging 2 om de kerk te bezichtigen. Toen we bij de ingang waren stonden er mensen buiten. Goed teken toch? De eerste deur was voor invaliden dus liepen we naar de tweede deur. Daar stonden een aantal mannen in pak. Misschien is er zo wel een middag dienst ofzo?
We werden aardig aangestaard en dat was een beetje vreemd. We waren bijna bij de andere ingang toen links van het kerkhof een lijkwagen stond.
Er was dus een begrafenis aan de gang :S komen wij als toeristjes aanlopen hahaha.
We zijn toen heel onopvallend rechtdoor gelopen. Daar was een pad dat ergens naartoe liep. Geen idee waar nog, maar we deden net alsof we daar heen moesten hahaha.

Uiteindelijk liep dit naar een parkje. Erg mooi en het zonnetje scheen ook. We besloten om een stukje te lopen en te kijken wat er allemaal nog meer te zien was. Het was erg mooi. Een klein watertje en veel groen. En dat tussen de huizen in!

Na deze korte wandelin hebben we even in het plaatselijke museum gekeken. Het is erg klein, maar je leert er veel over Wantage. Het is ook erg leuk in elkaar gezet voor kinderen. ze kunnen speurtochten doen en overal zijn spelletjes en dingen te doen die met de geschiedenis te maken hebben van Wantage.

Op dit moment heb ik weer en was draaien haha. De baddoeken hier zijn even lang als mij.. En dat is lang!! Er zijn gelukkig ook kleinere handoeken haha, maar ja je wasmand zit dan wel snel vol met die grote handoeken xD

Nou dit was het weer voor deze week!

C U L8TR haha

Cheerio!

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Wantage

Judith

Actief sinds 01 Feb. 2013
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 7674

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 02 Mei 2013

3 maanden naar Engeland

Landen bezocht: