Al een tijdje niets meer geschreven - Reisverslag uit Wantage, Verenigd Koninkrijk van Judith Groendijk - WaarBenJij.nu Al een tijdje niets meer geschreven - Reisverslag uit Wantage, Verenigd Koninkrijk van Judith Groendijk - WaarBenJij.nu

Al een tijdje niets meer geschreven

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

29 Maart 2013 | Verenigd Koninkrijk, Wantage

Even een korte samenvatting van de laatste twee weken :)

Twee weken geleden hadden we een bak met sneeuw!
Die dag kwamen ook de kinderen van Steve en Mags langs. Na de lunch besloot Alice om sneeuw uit het raam naar haar man en naar alle andere mensen buiten te gooien.
Daar hebben Anne-Wil en ik ook aan meegeholpen!
Was erg gezellig :) maar wel erg lastig dus besloten Alice en ik maar naar buiten te gaan.
Één van haar broers was even naar de winkel dus besloten we een stapel sneeuwballen te maken en op hem te wachten.
We hebben binnen even opgewarmd en toen plotseling kwam hij terug!
Wij snel onze schoenen weer aan en zonder jas naar buiten want daar was geen tijd meer voor :P

We hebben em even goed te pakken gehad, maar ja wat verwacht je ook van een Friezin!
Ook al ben ik niet zo goed in sneeuwballen gooien het ging me goed af deze keer :) erg gezellig.


Woensdag en donderdag was het weer tijd voor stage!
In klas 5 en 6 waren ze bezig met SAT tests. Dat is eigenlijk de cito toets, maar dan net iets anders.
Ik moet zeggen dat het er erg moeilijk uit zag wat ik gezien heb. Wiskunde was echt super moeilijk! Er zaten allemaal dingen tussen die ik pas op de middelbare school heb geleerd =O

Donderdags heb ik weer even gelezen met de kids van jaar 2.

Wat wel het gesprek van de dag is zijn de eieren die uitkomen. Quails om precies te zijn. Oftewel kwartels.
Ze zien er echt super schattig uit! En natuurlijk wil iedereen even een kijkje nemen bij deze schattige beestjes!

Na stage ben ik door Steve opgehaald en hebben Anne-Wil en ik even gechilled, want 's avonds was het tijd voor een quiz met de docenten en ouders van leerlingen.

Ons team heette "Going Dutch" samen met de kok van de school en 2 secretaresses en een secretaresse die in de ziektewet zit hebben we ons best gedaan om te winnen.
Er zaten pittige vragen tussen, maar we zijn 3e geworden!!
Toch goed of niet dan?


Vrijdag 22 maart:
Vandaag zijn we naar Oxford geweest om naar de bioscoop te gaan.
Dit is de dichtstbijzijnde bioscoop voor ons.
Eenmaal bij de bioscoop twee kaartjes met studentenkorting voor Oz: The great and powerful gehaald.

Toen we wegliepen vroeg ik me af waarom we geen 3D bril hadden gekregen en Ann vond de kaartjes wel erg goedkoop. Bleek het de 2D voorstelling te zijn!
Buiten stond nergens aangegeven dat er een 2D versie was. Ik zag alleen de 3D versie staan.
Gelukkig wilden ze ons ons geld terug geven.
We moesten namelijk naar de andere bioscoop van dezelfde branche. Over 10 minuten zou de film al beginnen dus dat werd rennen!

Eenmaal aangekomen en alles geregeld te hebben kwamen we in de bioscoopzaal. Een mooie grote zaal!
Het was er wel erg koud, maar met onze jas aan was het wel te doen :P


De finals van het CGN
23 maart de dag van de cgn finals! Helaas had ik niet door dat de guard om 9 uur 's ochtends moest, maar ik heb hun show nog op herhaling kunnen zien :)
Erg leuk om alles live te kunnen volgen. Helaas wel erg schokkerig, maar het ws goed te doen.
Mooi resultaat van de guard.

Palm Sunday
Afgelopen zondag was het palm Sunday. Er was een kerkdienst en een wandeling van de ene kerk naar de andere.
Hier heb ik ook mee naartoe geweest.



Dagje Reading
Vandaag (maandag 25 maart) zijn we een dagje naar reading geweest.
Door een foutje gingen we wt later weg dan gepland.
Eenmaal aangekomen zijn we eerst als toeristen losgegaan in een deel van Reading waar nog veel oude gebouwen staan.
Het was suuuuper koud, maar ik heb toch veel kunnen filmen!
Daarna zijn we naar het winkelcentrum The Oracle gegaan. Het was er lekker warm en daar hebben we even wat van onze voedselvoorraad geplunderd hahaha.

Natuurlijk hebben we ook even gewinkeld. Ik heb een super schattig jurkje bij Republic gescoord!

Aan het einde van de dag hebben we nog wat gegeten bij de subway. Het was al tegen sluitingstijd (nog drie kwartier maar goed) we voelden ons wat opgejaagd dus hebben we de rest van ons broodje in de trein opgegeten.
Eenmaal bij Didcot aangekomen moesten we de trein uit en onze bus opzoeken.

Tja... die bus... Waar zou die zijn?
Volgens het bord zou er nog 1 om 16 over moeten komen wat het op dat moment was, maar die bus is nooit aangekomen...
Wij aan iemand met een railway jasje vragen, maar die wist niet eens wat wij vroegen. Wij snapten hem overigens ook niet..

Dus we hebben Mags opgebeld of zij ons op wilde halen. En gelukkig wilde ze dat wel :P


Woensdag was het weer tijd voor stage. Deze keer ging Anne-Wil ook mee want we hebben een les over Nederland aan klas 3, 4, 5 en 6 gegeven.
We hadden 3 kwartier per les.

Wat we allemaal verteld hebben?
- Waarom Nederland plat is!
- Waarom we geen bergen hebben, maar wel heuvels.
- Waarom we dijken hebben.
- Wat voor weer we hebben.
- Een kort filmpje over al dat lekkere Nederlandse eten!
- Als laatste hadden we een Engels filmpje waar de kinderen vragen bij moesten maken. Dat was een leuk filmpje over een muis die van alles leert over Nederland!

En als klapper op de vuurpijl konden alle kinderen van een stukje beschuit met hagelslag genieten! We hebben ze geleerd hoe ze lekker moesten zeggen dus ze zeiden allemaal Lekkah toen we vroegen wat ze ervan vonden:P

erg leuk!

Donderdag
Gister was ik al vrij van stage en aangezien het weer zo mooi was besloot ik een ommetje te maken.
Ik kwam eerst bij een woonwijk uit en ben toen nog even doorgelopen. Lekker wat muziek erbij en een hoog looptempo!
Uiteindelijk zag ik een leuk paadje waar ik maar in ben gelopen :P
Ik heb daar een aantal mooi foto's gemaakt van het landschap.

Ik ben verder doorgelopen naar een dorpje genaamd East Challow.
Volgens mij een aardig rustig dorpje op die twee sneeuwpoppen na dan :P

Daarna ben ik weer terug naar Wantage gelopen.
Toen ik weer in Wantage was nam ik een andere route naar huis. Ik heb wel even getwijfeld of ik wel goed liep want ik was ergens wat mij totaal niet bekend voor kwam, maar uiteindelijk was het wel de goede weg!

De zon verdween ook al achter de wolken en het begon kouder te worden. Goed getimed of niet!

's Middags zijn we naar Oxford geweest. Anne- Wil moest nog wat omruilen en ik wilde graag paaseieren halen voor het thuisfront :3

Dit weekend wordt een druk weekend! Bijna de hele familie komt langs (behalve die uit Nederland)
We gaan eieren zoeken en er is een paasdiner met de hele familie. Ik ben benieuwd hoe dat gaat worden!

Ik zal maandag snel iets vertellen over 1e paasdag!

Toedelssss



  • 29 Maart 2013 - 17:39

    Tiety:

    Fijne Paasdagen! leuk om iets te lezen over je avontuur!
    Enne...je wordt Paasmaandag gemist...in Belgie....

  • 29 Maart 2013 - 17:49

    Judith Groendijk:

    Jullie ook fijne Kerst paasdagen!
    Ik vind het jammer dat ik het optreden in België moet missen :P (ondanks de kou)

  • 29 Maart 2013 - 17:50

    Maya:

    Leuk Juud! And I hope you'll have a great Easter c: xxxx

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Wantage

Judith

Actief sinds 01 Feb. 2013
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 7673

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 02 Mei 2013

3 maanden naar Engeland

Landen bezocht: