Pasen - Reisverslag uit Wantage, Verenigd Koninkrijk van Judith Groendijk - WaarBenJij.nu Pasen - Reisverslag uit Wantage, Verenigd Koninkrijk van Judith Groendijk - WaarBenJij.nu

Pasen

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

01 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Wantage

Zaterdag 30 maart

Vandaag zijn we met Steve, Mags, Alice en haar dochter Macy naar een geldinzameling geweest voor iemand die de London Marathon gaat lopen.
Ze moet maar liefst 8000 pond bij elkaar sprokkelen om de marathon te mogen lopen.
Daar zijn we een uurtje geweest.
Eenmaal thuis aangekomen zijn we naar de stad geweest om ingrediënten te halen voor een mooie paastaart.
We hebben eerst met Macy paaskoekjes gemaakt en daarna zijn we aan de taart begonnen.
Het resultaat is bij de foto's te zien :P

Zondag 31 maart

1e paasdag. Vandaag kwam de hele familie langs en ze namen allemaal iets om te eten mee.
Ik voelde me niet zo lekker en had niet zoveel honger. (Dat kwam mij op zich wel goed uit want veel eten had een vage zure smaak)
Na het eten was het tijd voor de toetjes! Ik bedoel de taarten :P
Er was van alles, maar onze taart sprong er wel uit met alle kleurtjes :P

Na de lunch was het tijd voor the egghunt!
De kleintjes mochten eieren zoeken. En er lagen me toch veel eieren! Super schattig om ze te zien zoeken en dat ze dan de eieren niet kunnen vinden die best wel goed te zien zijn :)

Na het eieren zoeken begon de bootrace tussen Oxford en Cambridge.
Ik vond wel dat ze erg lang moesten wachten op het water voordat ze mochten starten, maar dit van Rebecca de tijd om het een en ander uit te leggen over de race :)
Na 5 minuten konden ze eindelijk starten.
En daar gingen ze. meteen als en speer ervandoor! Oxford kwam een beetje voor te liggen, maar Cambridge sloeg terug!
Toen werd het spannend! De boten lagen te dicht bij elkaar en ze konden elk moment met de peddels tegen elkaar aan knallen! Ojee!
Oxford werd gewaarschuwd en ze moesten verder uit elkaar gaan varen.
Daarna liep Oxford steeds een stukje uit, maar er kwam nog een bocht aan waar Cambridge de voorsprong van Oxford weer terug kon dringen!
Spannend! Spannend!
Wie zou er gaan winnen!
Daar is de bocht! Oxford is nog weer een stukje uitgelopen!
Dan nu de bocht! Oei Cambridge kan het niet waar maken en Oxford blijft voor!
Ze maken nu echt vaart!! (snap je em haha varen en vaart maken xD )

Ondertussen was er wat hectiek in de kamer! 1 van de kleintjes moest overgeven :O o jeeee ojeee
Ik kijk weer verder maar nu heb ik het beste gemist! Ze varen achter elkaar!
Maar wie achter wie!
Oxford a voor!!! WOW dat is snel gegaan!

De finish komt in zicht! Cambridge doet er van alles aan om ze nog terug te pakken, maar te vergeefs

OXFORD WIIIINT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De koudste race ooit gewonnen door Oxford!

Na de race zijn Anne-Wil en ik naar onze kamer gegaan om te relaxen.
Alice had het er nog over dat er nog theetijd kwam met meer gebak, maar wij konden even geen eten meer zien!

We hebben The voice of the UK gezien.
Sommige juryleden kunnen beter niets zeggen...
Maar overall een goed programma!


Maandag 1 april

1 april.
Vandaag ging de showband naar België.
In de whatsapp groep vond ik iets al aardig op een 1 april grap lijken, maar ze zeiden dat het geen grap was dus vertrouw ik ze.
De bus was namelijk op de verkeerde week geboekt en ze konden dus pas een uur later weg.
Ik weet nog steeds niet of het nou waar was of niet.

Ik voelde me nog steeds niet zo goed en heb de halve ochtend op bed gelegen.
Anne-Wil en ik wilden beide wel naar de film The Host en 10 minuten voordat de bus vertrok besloot ik: Ja we gaan!

We hebben de bus ruim gehaald, aangezien het vandaag een "bank holiday" was. De busdiensten waren dus iets anders dan normaal.

We waren wel waar laat in de bios, maar we hebben geleerd dat er nog een half uur reclame voor de film zit dus waren we nog zat op tijd (en dat waren we zeker!

Het was een geweldige film! Echt heel goed :D

Ik zal er verder niets over vertellen voor degenen die de film nog gaan zien :)

Dit was het eigenlijk wel weer voor het weekend.

Späterrr

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Wantage

Judith

Actief sinds 01 Feb. 2013
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 7666

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 02 Mei 2013

3 maanden naar Engeland

Landen bezocht: